ПРИПРЕМА ЗА ЧАС
ОГЛЕДНИ ЧАС
МАТЕМАТИКА
Наставна јединица: Једначина кружнице
Одељење: 3/1
Смер: природно-математички
Весна Илић, проф. математике
1.
ПОДАЦИ О ЧАСУ
Новина у односу на
уобичајену праксу је употреба програма GeoGebra који омогућава
лакшу геометријску интерпретацију проблема аналитичке геометрије. Такође је
помоћу GeoGebrе указано на различит приступ у решавању задатака
класичним, геометријским путем (конструкцијом шестаром и лењиром) и помоћу
аналитичке геометрије (алгебарски).
Овако осмишљен час
унапређује образовно-васпитни рад јер:
·
начин рада и
постављени задаци повећавају заинтересованост и мотивацију ученика
·
ученик се
очигледним средствима упознаје са суштином математичких проблема које решава
·
ученик стиче
основна знања о програму GeoGebra и има увид у могуће примене овог програма
Повод
за увођење ове новине је знање о програму GeoGebra стечено на Републичком семинару
о настави математике у Београду.
Ова
наставна тема је изабрана јер:
- представља добар пример за геометријску
илустрацију математичких проблема
- обрада
садржаја изабране теме надограђује знања о кружници и правој стечена у ранијим разредима и повезује
их са новим знањима из аналитичке геометрије
- ова тема даје јасну представу о могућностима и
предностима употребе GeoGebrе у настави математике
Организација часа (ток часа)
АКТИВНОСТ
НАСТАВНИКА
|
АКТИВНОСТ
УЧЕНИКА
|
НАСТАВНЕ
МЕТОДЕ
|
НАСТАВНИ
МАТЕРИЈАЛ
|
|
УВОДНИ ДЕО ЧАСА - 5 мин
|
|
|
||
Наставник обнавља основне
појмове о кружници са претходних часова и тражи од ученика да понове
параметре којима је кружница одређена.
Наставник излаже проблеме
који ће бити предмет проучавања на часу.
|
Ученици се присећају и усмено одговарају на питања о кружници
|
дијалошка
|
|
|
ЦЕНТРАЛНИ ДЕО ЧАСА - 30 мин
|
|
|
||
Наставник даје задатке а затим се о дискутује о конструкцијском
решењу уз помоћу GeoGebrе. Наставник тражи од ученика да дискутују о
јединствености решења, о немогућем и неодређеном решењу.
Након тога ученици на табли
решавају задатак алгебарски.
На крају се помоћу GeoGebrе даје геометријско објашњење аналитички
урађеног задатка.
|
Ученици прате излагање наставника,
одговарају на постављена питања, објашњавају поступке.
Ученици на
табли решавају задатке.
Ученици анализирају добијено решење.
|
дијалошка,
илустративно-демонстративна
|
компјутер,
видео-бим,
табла,
креда
|
|
ЕВАЛУАЦИЈА - 10
мин
|
|
|
||
Наставник даје задатак за самосталан рад у паровима и упућује на
проверу решења помоћу GeoGebrе
|
Парови замењују радне листове и провераравају решења
|
рад у паровима
|
компјутер,
видео-бим,
табла,
креда
|